Retail marketing

Prof. drs. R.P. van der Kind

Tweedehandsboek

Boek heeft wat gebruikerssporen vooral aan de kaft, zie ook foto’s

7.50

Beschikbaarheid: 1 op voorraad

Retail marketing

Prof. drs. R.P. van der Kind

Retailmarketing is een uiterst dynamische en zeer diverse bedrijfstak, die zich in de afgelopen decennia ontwikkeld heeft van een kleinschalige, ambachtelijke branche tot een volwassen en professioneel opererende bedrijfstak, waarbinnen zeer grote en sterke ondernemingen actief zijn. De bestaande literatuur behandelt deze ontwikkelingen in beperkte mate. Bovendien is de inhoud sterk gericht op het midden- en kleinbedrijf en de foodsector, terwijl relatief weinig aandacht geschonken wordt aan het grootwinkelbedrijf en de non-foodsector. In het boek Retailmarketing worden deze leemtes opgevuld.

In de opzet van dit boek wordt de nadruk gelegd op de vraag hoe retailing in zijn werk gaat, eerder dan op de vraag wat retailing is. Dat is nodig omdat er in de nabije toekomst veel zal veranderen in de directe omgeving van de retail. Deze veranderingen zullen in toenemende mate hun weerslag krijgen op de interne processen binnen de detailhandel. Daarom wordt er ook veel aandacht
geschonken aan managementaspecten van het onderhouden en optimaliseren van retailformules in een turbulente omgeving.

In deze tweede druk is de inhoud volledig herzien; naast de actualisering van cijfermateriaal zijn nieuwe, actuele cases opgenomen. De vernieuwde lay-out brengt de inhoud nog beter tot zijn recht.

Retailmarketing is vanwege de heldere didactische structuur vooral geschikt als
leerboek voor marketingstudenten aan hogescholen en universiteiten. Het is echter ook een zeer geschikt handboek voor managers en marketeers die in de branche werkzaam zijn.

ISBN 9789020731170
NUGI 686
uit 2000, tweede druk
379 pagina’s

Afmetingen: 21 x 27 x 1.8 cm
Uitgever: Stenfert Kroese

Boek heeft wat gebruikerssporen vooral aan de kaft, zie ook foto’s

0
Winkelmandje
  • No products in the cart.